pondelok 22. októbra 2007

Kalvária na hodinu Portugalčiny

Pred dvoma tyzdnami som sa rozhodla, ze je nutne trochu pricuchnut k portugalctine, to som ale nevedela, aka dlha cesta ma caka. Az po par dnoch som zistila, ze najst kurz portugalctiny pre zaciatocnikov sa rovna skuske z matematiky, po dvoch tyzdnoch uz viem ze je to skor skuska zo statistiky. Hoci vsetky jazykovky tu ponukaju portugalctinu, ziadna neotvara kurz kvoli nedostatku zaujmu. Nuz vsetci portugalci aj brazilcania portugalsky vedia. Tak, minuly tyzden sa mi podarilo takmer nemozne, najst kurz portugalciny na fakulte jazykov. Az na to, ze uz bol plny a nemali tam pre mna miesto. Okrem toho prva hodina zacala uz minuly tyzden. No ale dnes mi opat zavolali, ze sa miestecko naslo. Takze hurá. Ked som konecne dorazila do skoly, zistila som ze minuly tyzden odpadla hodina z mne neznameho dovodu. Takze este raz hura, nic mi neuslo :)
V triede sme zaujimava kombinacia od turkov, cez francuzov az po jedneho slovaka. Moj prvy, odkedy som sem dosla. Nuz hodina zacala. Vcelku chaoticky. Najskor sme si na papier spravili prezencku, potom este profesorka prisla ku kazdemu zvlast a zaciarkla si ho a vyrobila nam menovky. Velmi vzrusujuca prva hodina. Nuz ale potom sme nasadili tempo. Hoci sme vsetci zaciatocnici, vytiahla na nas 14 lekciu s minulym casom. Vzhladom na to, ze nikto z nas nerozumel ani slovo, tak to vzdala a pozbierala a zacali sme s casovanim slovesa "chama". To sa uz viac podobalo na hodinu pre zaciatocnikov. Som naozaj zvedava, co na nas vytiahne na buduce.

1 komentár:

Unknown povedal(a)...

Ahoj Lydka... Konecne som sa prihlasi la na skypa a vytiahla si link na tento tvoj blog... A dobre som spravila :-) Super, super, len tak dalej...mozno viac fotociek by neuskodilo, ale inak je to fakt dobre-som sa nasmiala... :-)
Tak sa maj krasne a pis...