sobota 3. novembra 2007

Aveiro


V piatok vecer som sa rozhodla, ze je treba konecne zrealizovat vylet do Aveira, ktory som uz dlho odkladala. Cesta vlacikom ubehla rychlo, hlavne kvoli tomu ze Aveiro je blizko ako aj ze vyhlad ze vyhlad z okna vcelku putal moju pozornost. Aveiro Portugalci zvyknu porovnavat s Benatkami. Podla mna je to trochu prisilne prirovnanie, ale aspon je vidno, ako dokazu zuzitkovat tu trochu vody co tam maju. Par vodnych kanalov maju pekne upravenych, spojenych mostami a aby sa priblizili vizii Benatiek, premavaju tu gondoly naplnene turistami. V meste je mozne najst mnoho kostolov a kaplniek, najznamejsia je katedrala Sé, aj ked mne sa viac pacil kostol Igraja de jesus, zdobeny zlatom. Takisto za zmienku stoji areál Universidade de Aveiro, ktory ma vela zelene a jazierok.Inak v celom meste mozno najst vela parcikov, ja som zabludila do jedneho, s jazierkami, mostami a vodopadom. No a kde by mal moj vylet skoncit? Samozrejme v cukrarni, pochutnavajuc si na ovos malos, typickych cukrovinkach pochadzajucich z Aveira. Ide o oplatky plnene zltkom a cukrom. Velmi zaujimave, chutne a sladke.

1 komentár:

Aďka povedal(a)...

Ahoj Lydka,
držím ti palčeky na tvojej stáži v Portugalsku.
Veľmi sa teším na tvoj ďalší príspevok:)))
Tak len pekne píš, aby bolo čo čítať a trošku aj závidieť ale len v dobrom:)))
Pápá Aďka Bellušová